This isHenkel België

3-erbild-webseite-1640x514px

Voortbouwend op een sterke erfenis van meer dan 145 jaar, geven wij de toon aan om het leven elke dag opnieuw te verbeelden en te verbeteren. Vandaag en voor toekomstige generaties. Via onze innovatieve en duurzame merken en technologieën en via onze teams over de hele wereld.

Henkel bekleedt leidende posities in zowel industriële als consumentenactiviteiten: Ons portfolio omvat bekende haarverzorgingsproducten, wasmiddelen, wasverzachters en kleefstoffen, dichtingsmiddelen en functionele coatings.

Who We Are and What Drives Us

WE AREPIONEERS AT HEARTFOR THE GOOD OF GENERATIONS

Mountain

Ons doel " Pioneers at heart for the good of generations" verenigt waar we voor staan, hoe we werken en vormt de basis voor onze strategie.

De pioniersgeest van onze oprichter, Fritz Henkel, is wat ons blijft onderscheiden en de Henkel-medewerkers wereldwijd verenigt. De ambitie en motivatie om samen te werken aan de oplossingen van morgen. Vandaag. Elke dag. We doen dit niet alleen voor onszelf, maar ook voor toekomstige generaties, omdat we een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid delen.

Henkel in België

Henkel heeft vier vestigingen in België. Ons hoofdkantoor ligt in Brussel en hebben we ook kantoren voor het merk Joico in Niel. Daarnaast hebben we twee productievestigingen van de divisie Adhesive Technologies: in Drogenbos (drukgevoelige kleefstoffen) en in Westerlo (kleefstoffen voor de assemblage van halfgeleiders, gedrukte schakelingen en elektronische componenten voor de auto- en elektronica-industrie).

Our Businesses

HenkelAdhesiveTechno­lo­gies

adhesive-foliage

Wij zijn een wereldleider voor kleefstoffen, dichtingsmiddelen en functionele coatings – zowel voor industriële toepassingen als voor consumenten en ambachtslieden.

Henkel Consumer Brands

Henkel Consumer Brands Stage Visual

Henkel Consumer Brands is onze business unit voor consumentenmerken en -producten op het gebied van Wasmiddelen & Huishoudelijke Verzorging en Haarverzorging. 

Onze verhalen

Diversiteit, rechtvaardigheid en inclusie

Bij Henkel hanteren wij een holistische diversiteits-, rechtvaardigheids en integratiestrategie. De diversiteit van onze medewerkers, hun achtergrond, ervaring, talent, kennis, creativiteit en de waardering van hun onderlinge verschillen vormen de basis van ons concurrentievoordeel. Henkel is wereldwijd actief met medewerkers met 120 nationaliteiten die tewerkgesteld zijn in ongeveer 75 landen. Ongeveer 85 procent van onze medewerkers werkt buiten Duitsland, meer dan de helft in groeimarkten. Onze visie om wereldwijd toonaangevend te zijn in merken en technologieën genereert succes dankzij een sterk internationaal team; dankzij de diversiteit onder onze medewerkers maken wij het verschil. Deze diversiteit is onze belangrijkste drijfveer van creativiteit, innovatie en vindingrijkheid. We kunnen onze uitstekende resultaten leveren dankzij het verweven van diversiteit in onze bedrijfscultuur en de manier waarop we zaken doen.

Wij streven ernaar teams samen te stellen die voldoen aan de behoeften van de markten waarin wij actief zijn en de klanten waarmee wij samenwerken, vertegenwoordigd door een eclectische waaier van culturele achtergronden, vaardigheden en kennis. Wij zijn ervan overtuigd dat diverse teams innovatie en nieuwe manieren om problemen op te lossen stimuleren; zij hebben echter een inclusieve cultuur en leiderschap nodig om optimaal te kunnen functioneren.