Henkel Nederland, Nieuwegein

Bedrijf

Henkel is wereldwijd actief met toonaangevende innovaties, merken en technologieën in drie activiteitensectoren: Adhesive Technologies (kleefstoffen), Beauty Care (schoonheids- en verzorgingsproducten) en Laundry & Home Care (was- en reinigingsmiddelen).

Ons strategisch kader

Strategie

Onze strategische prioriteiten bepalen de manier waarop wij de toekomst vormgeven.

Bedrijfscultuur

Bedrijfscultuur

‘Pioneers at heart for the good of generations’ is ons doel en verenigt alle medewerkers bij Henkel.

Henkel opereert wereldwijd met een goed gebalanceerd en divers productportfolio. Dankzij sterke merken, innovaties en technologieën neemt het bedrijf met zijn drie divisies leidende posities in zowel de industriële als consumentenmarkten. Henkel Adhesive Technologies is wereldleider in alle industriesegmenten van de kleefstoffenmarkt. In zijn divisies Beauty Care en Laundry & Home Care heeft Henkel leidende posities in vele markten en categorieën over de hele wereld. Henkel is opgericht in 1876 en kan terugkijken op meer dan 140 jaar succes. In 2020 rapporteerde Henkel een omzet van 19,3 miljard euro en een bedrijfsresultaat van 2,6 miljard euro (aangepast voor eenmalige baten/lasten en herstructureringskosten). Bij Henkel werken wereldwijd bijna 53.000 werknemers. Zij vormen een gepassioneerd en zeer divers team verenigd door een sterke bedrijfscultuur, een gezamenlijk doel en gedeelde waarden. Als erkend leider op het gebied van duurzaamheid bekleedt Henkel topposities in verschillende internationale indexen en rankings. Henkels preferente aandelen zijn genoteerd aan de German Stock Index DAX.

Henkel in België

Henkel heeft vier vestigingen in België. Ons hoofdkantoor ligt in Brussel en hebben we ook kantoren voor het merk Joico in Niel. Daarnaast hebben we twee productievestigingen van de divisie Adhesive Technologies: in Drogenbos (drukgevoelige kleefstoffen) en in Westerlo (kleefstoffen voor de assemblage van halfgeleiders, gedrukte schakelingen en elektronische componenten voor de auto- en elektronica-industrie). Verder hebben we ASK Academies van Schwarzkopf en academies voor Joico, waar kappers regelmatig inspirerende trainingen volgen en meer informatie krijgen van onze experts over de laatste trends en technieken in de kappersbranche.

Diversiteit

Bij Henkel hanteren wij een holistische diversiteits- en integratiestrategie. De diversiteit van onze medewerkers, hun achtergrond, ervaring, talent, kennis, creativiteit en de waardering van hun onderlinge verschillen vormen de basis van ons concurrentievoordeel. Henkel is wereldwijd actief met medewerkers met 120 nationaliteiten die tewerkgesteld zijn in ongeveer 75 landen. Ongeveer 85 procent van onze medewerkers werkt buiten Duitsland, meer dan de helft in groeimarkten. Onze visie om wereldwijd toonaangevend te zijn in merken en technologieën genereert succes dankzij een sterk internationaal team; dankzij de diversiteit onder onze medewerkers maken wij het verschil. Deze diversiteit is onze belangrijkste drijfveer van creativiteit, innovatie en vindingrijkheid. We kunnen onze uitstekende resultaten leveren dankzij het verweven van diversiteit in onze bedrijfscultuur en de manier waarop we zaken doen.

Wij streven ernaar teams samen te stellen die voldoen aan de behoeften van de markten waarin wij actief zijn en de klanten waarmee wij samenwerken, vertegenwoordigd door een eclectische waaier van culturele achtergronden, vaardigheden en kennis. Wij zijn ervan overtuigd dat diverse teams innovatie en nieuwe manieren om problemen op te lossen stimuleren; zij hebben echter een inclusieve cultuur en leiderschap nodig om optimaal te kunnen functioneren.