Bedrijfsinformatie

Henkel opereert wereldwijd met een goed gebalanceerd en divers productportfolio. Het bedrijf heeft leidende posities met zijn drie divisies in zowel de industriële als consumentenmarkten dankzij zijn sterke merken, innovaties en technologieën. Henkel werd opgericht in 1876 en kan terugkijken op meer dan 140 jaar succes. Henkels preferente aandelen zijn genoteerd aan de German Stock Index DAX. Het DAX-40-bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Düsseldorf, Duitsland. Henkel heeft wereldwijd bijna 53.000 werknemers in dienst, waarvan ongeveer 85% werkzaam is buiten Duitsland. Als erkend leider op het gebied van duurzaamheid bekleedt Henkel topposities in verschillende internationale indexen en rankings.

In 2020 rapporteerde Henkel een omzet van 19,3 miljard euro en een bedrijfsresultaat van 2,6 miljard euro (aangepast voor eenmalige baten/lasten en herstructureringskosten).

Henkel België

In België ligt ons hoofdkantoor in Brussel en hebben we twee productievestigingen van de divisie Adhesive Technologies: in Drogenbos (drukgevoelige kleefstoffen) en in Westerlo (kleefstoffen voor de assemblage van halfgeleiders, gedrukte schakelingen en elektronische componenten voor de auto- en elektronica-industrie). Verder hebben we ASK Academies van Schwarzkopf, waar kappers regelmatig inspirerende trainingen volgen en meer informatie krijgen van onze experts over de laatste trends en technieken in de kappersbranche.

Onze bedrijfscultuur

Ons bedrijfsdoel drukt uit wat ons allen verenigt bij Henkel: Pioneers at heart for the good of generations. Wij zijn een divers team van ongeveer 53.000 collega's wereldwijd, die ernaar streven het leven elke dag te verrijken en te verbeteren door middel van onze producten, diensten en oplossingen. Onze Purpose is opgebouwd vanuit onze wortels en draagt een langdurige erfenis van innovatie, verantwoordelijkheid en duurzaamheid met zich mee naar de toekomst. Onze gedeelde waarden en onze leiderschapsverbintenissen vormen de leidraad voor onze beslissingen en acties, elke dag opnieuw.

Strategisch kader

Bij Henkel geven we onze toekomst vorm aan de hand van een strategisch kader voor de lange termijn, gebaseerd op ons doel en onze waarden.

Dit kader zal ons helpen om de jaren '20 voor Henkel te winnen met een duidelijke focus op doelgerichte groei. Dit betekent het creëren van superieure klant- en consumentenwaarde om sneller te groeien dan onze markten, het versterken van ons leiderschap op het gebied van duurzaamheid en het in staat stellen van onze medewerkers om te groeien, professioneel en persoonlijk, door hun werk bij Henkel. 

De belangrijkste elementen van ons strategisch kader zijn een winnende portefeuille, concurrentievoordeel op het gebied van innovatie, duurzaamheid en digitalisering en toekomstgerichte bedrijfsmodellen, gestoeld op een sterke basis van een samenwerkingscultuur en mensen met slagkracht.

Voor meer informatie over het strategisch kader ga naar: 
https://www.henkel.be/nl/bedrijf/strategie