Sybille’s Carrière pad

Wat is er uniek aan werken bij Henkel?
Sinds ik lid ben geworden, heb ik genoten van het werken in en leiding geven aan diverse en internationale teams. Het hebben van een veelvoud aan persoonlijkheden en culturen maakt de ervaring zo leuk en lonend. Ik heb zelfs enkele van mijn beste vrienden ontmoet tijdens mijn tijd hier. Ik vind het belangrijk om altijd nieuwsgierig en ruimdenkend te blijven, zodat je kunt leren van de mensen met wie je elke dag werkt. Ook is het belangrijk om moeilijkheden niet uit de weg te gaan, maar ze proactief aan te pakken.

Op welke mijlpaal in je carrière ben je het meest trots?
Ik geloof dat je kleine, alledaagse prestaties net zo moet vieren als de grotere: zoals mijn eerste productherlancering op Palette Intensive Color Cream, Europa's No 1 Color Brand, of mijn eerste nieuwe kleurenmerklancering voor Schwarzkopf Nectra Color in 2014. Onze virale video "Liefde maakt schoonheid" werd in de eerste paar dagen 1 miljoen keer bekeken. Het werd geproduceerd met een klein budget en we namen wat risico's door een andere richting in te slaan, maar het was het zo waard. We hebben destijds een behoorlijke staatsgreep weten te bemachtigen, met meer dan 19 miljoen views. De kers op de taart was dat het werd genomineerd als “meest romantische virale video” door een aantal behoorlijk gerenommeerde instellingen.

Wat was je grootste leerpunt tijdens het doen van een influencer-campagne in 2015?
Nogmaals, het was zowel spannend als uitdagend om als een van de eersten dingen uit te proberen. Ik hou zo van dat gevoel om zo in je project te geloven dat je bereid bent een stap extra te zetten en bergen te verzetten om het te laten gebeuren. Dit komt alleen door anders te durven zijn en in de eerste plaats out of the box te denken. Natuurlijk vereist het ook veerkracht en zelfmotivatie om onderweg ook met mogelijke tegenslagen of onzekerheden om te gaan. Instagram kwam rond die tijd in opkomst en we hadden toen nog niet veel ervaring of grote budgetten voor got2b. Dat betekende dat we besloten om gebruik te maken van de mogelijkheden van digitaal en deze te koppelen aan een offline ervaring voor onze consumenten om een ongekende 360-graden-campagne op alle contactpunten te creëren.

Wat is de belangrijkste tip die je hebt voor starters?
Benut de kansen die je onderweg krijgt, durf je stem te gebruiken en laat je horen. Wees nooit bang. Beschouw feedback als een hulpmiddel om te groeien en over na te denken. Blijf nieuwsgierig en trouw aan jezelf, experimenteer en omarm mislukkingen als een middel om te ontwikkelen, te leren en verder te gaan. En vergeet niet om plezier te blijven hebben terwijl je toch bezig bent! En last but not least: love it, leave it or change it.

Welke uitdaging wil je hierna aangaan?
Oh, ik hou van een goede uitdaging en ik zit er al midden in. Ik ben blij dat ik mijn rijke set aan ervaringen en vaardigheden kan benutten, maar er is nog zoveel te leren. In mijn nieuwe rol ben ik een “entrepreneur in residence”, met het mandaat om te experimenteren met en voor onze consumenten, muren af te breken om nieuwe inzichten te ontdekken – het is zoveel meer dan de volgende productinnovatie of line extension. We denken groot, onderzoeken potentiële service-ideeën en streven naar het ontdekken en ontwikkelen van nieuwe, schaalbare bedrijfsmodellen voor nieuwe doelen in een ervaringsgestuurde wereld. Het zal van cruciaal belang zijn om zo dicht mogelijk bij onze consumenten te staan en van hen te leren – uiteindelijk zijn we allemaal consumenten, nietwaar?